En toen was er.. vakantie! - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Larissa - WaarBenJij.nu En toen was er.. vakantie! - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Larissa - WaarBenJij.nu

En toen was er.. vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Larissa

10 April 2014 | Portugal, Coimbra

Boa noite lindas!

Ik begin het hier echt gewoon te worden. Op stage gaat het steeds beter en beter, de verpleegtechnische handelingen gaan, ondanks het moeilijkere materiaal, steeds beter én de feedback is goed. Wat zou ik nog meer willen, buiten een betere regeling. Want dat is nog steeds moeilijk. 'Ooh, waar is jou tutor?' 'Niet hier' 'Oh, bij wie ga je dan staan?' 'Geen idee' 'Oei'. Einde discussie. En dan wordt het zoeken wie de Engelssprekende student wil opvangen. Gelukkig zijn er enkele verpleegkundigen die blijkbaar wel redelijk goed Engels kunnen. En ze zijn nog leuk ook! Ik heb van een verpleegkundige hier zelfs al een garrot gekregen zodat ik er geen moest kopen! (Voor de niet-verpleegkundigen: een garrot is hetgeen dat ze rond je arm hangen als ze bloed trekken of een infuus steken). En de taken. Ik moest geen taken maken, enkel reflecties. Tot ik iets per ongeluk in de verkeerde vuilbak gooide. Blijkbaar is hier het vuil van materiaal dat in contact kwam met de patiënt (bv infuuszakken) en verpakkingen van bv spuitjes apart. In België wordt dit in 1 zak gegooid: niet-risicohoudend medisch afval. Wist ik niet, niemand had mij dit verteld. En ik ontsmette niet bij een subcutane inspuiting (wij hebben in België geleerd dat dit geen meerwaarde meer heeft). Hier is dit, volgens de leerkracht, blijkbaar steeds verplicht (ookal zei mijn tutor dat dit niet meer verlicht was). En ik was (na het vragen van toestemming aan de patiënt) op het bed gaan zitten van de patiënt om bloed te trekken, iets wat ook mag in België. Dit was een verschrikkelijke ramp, dit kon echt niet. En daarom kreeg ik een taak. Ik moet uitleg geven over ziekenhuishygiëne. Oeps! En omdat ze er achter zijn gekomen dat mijn bachelorproef over fixatie gaat, moet ik een presentatie maken over de verschillen tussen fixatie in België en Portugal. En presentaties doen vind ik niet leuk. Dat is vandaag nog maar eens bewezen. We hebben in de school een presentatie moeten doen over België, onze school en onze ervaringen tot nu toe. Hoewel deze presentatie maar 10 minuten moest duren, was ik toch blij dat ik er vanaf was!
Maar... Eindelijk is het voor ons ook vakantie! En gelukkig voor ons, is de zon ook weer van de partij. Volgens internet wordt het zaterdag zelfs tot 32 graden: tijd om naar de zee te gaan! Verder willen we misschien nog naar Lissabon en Porto gaan, maar dat moeten we nog bekijken.

Geniet nog van jullie vakanties (als je vakantie hebt), dat gaan wij ook zeker doen!

Até já!

  • 17 April 2014 - 09:19

    Tante Jé:

    Hé Larissa,
    t'is daar niet zo simpel zeker, je ziet het is overal anders , ik hoop dat ze je goed kunnen helpen met dat Engels, en de mensen verstaan die jou of moet er iemand met je meegaan om je te vertalen of verstaan die mensen jou , of kun jij dat Potugees al heel goed , die zijt nogal een slimme hé , jij zult uwe plan wel trekken dat weet ik wel zeker ,
    geniet van je vakantie , en de zon , die is er hier ook wel maar nu durft het nog wat vriezen , belgen op z'n kop .
    en mis je , je vriendje nog niet zo een maand geen lieve armen om je heen,maar nu kunnen jullie je nog eens echt uitleven ,want als je terug thuis bent is het toch maar de dagelijkse sleur,want dan moet alles weer ?
    dus GENIETEN ,van je werk daar en de zon die heb je er gratis bij,
    groetjes,
    tante Jé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 5667

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Mijn avontuur

Landen bezocht: